VURDERINGEN

Du skal blot ringe 29 34 34 34 eller skrive til info@karhofbolig.dk, så finder vi en tid sammen, hvor vi kommer og vurderer din ejendom. Vores vurdering er gratis og uforpligtende. Forinden vores besøg, anbefaler vi altid at du prøver at finde din årsopgørelse fra din kreditforening (f.eks. Totalkredit, Nordea Kredit, Realkredit Danmark eller Nykredit), opgørelse over banklån, opgørelse over din husforsikring og din ejendomsskattebillet. Disse oplysninger skal vi bruge, således at vi efter vores vurdering kan udarbejde et salgsbudget og en formidlingsaftale. De giver dig et overblik over, hvor mange penge du får med dig, efter at Karhof Bolig og Erhverv har solgt din bolig.
Når vi foretager vores vurdering, så gennemgår vi huset udefra og indefra. Det tager mellem en og halvanden time. Vi bruger meget tid på at drøfte de muligheder markedet byder på lige nu, hvordan strategien skal være for dit boligsalg, prissætningen, og hvordan vi generelt griber det hele an.

RAPPORTER

Når din bolig skal sælges, er et krav at man har et energimærke, før boligen må annonceres. I sammen moment at man bestiller energimærket, så bestiller man også tilstandsrapporten og elinstallationsrapporten. Disse skal anvendes som baggrund for at du som sælger slipper af med dit 10-årige ansvar. Du kan enten selv vælge at bestille rapporterne, eller du kan lade os gøre det gennem vores forsikringsselskab.

FREMVISNINGEN

Hos Karhof Bolig og Erhverv er det altid Hanne og Nicolai der både vurderer din bolig og fremviser den. Vi er lokale roskildensere, så vi kender lokalområdet særdeles godt. Når vi fremviser din bolig, så gør vi os meget umage. Det betyder, at vi laver en grundig forberedelse inden vi kommer. Det handler om at give kunden en på opleveren og vi bruger derfor mange timer på, at undersøge alt omkring din bolig. Vi har i den forbindelse udarbejdet et skema, som tager udgangspunkt i din bolig. Her stiller vi dig en del spørgsmål, som kunderne ofte spørger om. Det kunne være om der er drænet rundt om huset, eller hvor meget isolering der ligger på loftet. Kan du ikke huske det, så undersøger vi det gratis på vegne af dig.
Kunderne ved rigtig meget om bolig, byggeteknik, indretning, tilstandsrapporter og design. Derfor er det vigtigt at have et team klar, som har erfaring med at kunne snakke med om boligen i detaljer. Hvilken spær konstruktion er huset bygget med? At have erfaring betyder at vi hurtigt kan give køberne tryghed i maven. Vi kan fortælle dem om lovgivningen, og konstruktioner og om indeklima.
Men det er også vigtigt at have fantasien i orden. Tit og ofte kan der være elementer i din ejendom, som kunderne gerne så anderledes. Her kommer erfaring igen ind i billedet. Vi skal sammen med kunderne kunne indrette og skabe de nødvendige forandringer, som i sidste ende er med til at skabe tryghed, så de har lyst til at underskrive en købsaftale. Dertil er det vigtigt at kunne tale med om det lokale. Skoler, institutioner, trygge stisystemer i villakvarterer, rekreative områder, indkøb, sport og fritid er mange af de spørgsmål vi dagligt besvarer.

TILBAGEMELDINGER

Vi gør meget ud af tilbagemeldinger til vores sælgere. Det gør vi fordi vi bruger tilbagemeldingerne til at skabe det bedst mulige fundament for succes i den videre proces. Vi gør meget ud af vores dialog med de mulige købere, og drøfter hvor de ser styrkerne i din bolig og hvis der er dele af boligen, de ikke synes om, så går vi i detaljer og prøver at skabe andre rammer i det enkelte rum. Det kunne være køkkenet, som ikke faldt i deres smag, hvad kunne man så gøre for at skabe det rigtige rum? Vi har alle drømme, og hos Karhof Bolig og Erhverv prøver vi ved hver fremvisning, at få boligkøbernes drømme til at blomstre. Der er en grund til at køberne har booket en fremvisning, og her bruger vi meget tid på at få genskabt den følelse, som kunden oplevede da de så din bolig på mobiltelefonen eller iPad’en.

KØBSAFTALE

Når vi i samarbejde med køberen har fået alle detaljer på plads, så skal der udarbejdes en købsaftale. Jo grundigere vi i samarbejde har været fra start, med at indhente ejendommens dokumenter, desto hurtigere kan vi udarbejde en købsaftale. Når købsaftalen er udarbejdet, holder vi et møde med køber hvor vi gennemgår alle detaljer og indhold af købsaftalen. Når køber har fået gennemgået købsaftalen mødes vi med dig, og gennemgår købsaftalen med dig. Når alt er gennemgået underskriver begge parter typisk digitalt med nem-id.

DEPONERING OG BANKGARANTI

Det er sjældent at køber betaler hele købesummen kontant. Derfor er det normal praksis, at køber betaler en udbetaling 5 hverdage efter at begge parter har underskrevet købsaftalen og at købers bank stiller en bankgaranti 10 hverdage efter at begge parter har underskrevet købsaftalen. Når bankgarantien er stillet, er du sikret dine penge.

SKØDE

Købers advokat udarbejder skødet. Når købers advokat har udarbejdet skødet, fremsendes det til os som udkast, vi tjekker det igennem og sikrer at skødet er udformet korrekt. Vi sikrer også at de frister, der er skrevet ind i forbindelse med skødet, overholdes, således at dine penge frigives rettidigt og ikke forsinkes.

DIN TILFREDSHED

Boligsiden arbejder med kundetilfredshed, og vores arbejde evalueres via Boligsiden.dk. Derfor betyder det meget for os, om du vil ulejlige dig med, at evaluere
vores arbejde via den henvendelse du får fra boligsiden. Du får sendt en mail fra epinionen, hvor du skal vurdere vores arbejde fra 1-10 ud fra forskellige indsatser.